Sunday, March 1, 2009

Beri sedikit masa pada diri sendiri

Rasanya dah terlalu lama saya tak mencoretkan isi hati. Almaklumlah terkejar-kejar dengan tugasan seharian. PBC Uniten kali ini cukup meriah. Apataknya dengan peserta seramai 107 orang, memang meriah. Apapun saya merasa agak sedih di atas pemergian beberapa kenalan kita yang mengadap Ilahi. Sehinggakan pukul 2 pg semalam saya terima panggilan dari jiran memaklumkan tentang kehilangan abahnya yang tersayang yang rebah ketika bermain badminton. Kehilangan yang tak terduga..tanpa sebarang kata-kata dan pesan. Satu kehilangan yang amat pedih. Saya juga merasa terkejut apatah lagi keluarga sendiri.. Sehingga ke saat ini saya masih terawang-awang..saya mati nanti bagaimana agaknya ye..

Merasa kehilangan sudah pasti terlalu pahit. Saya sendiri merasa banyak kehilangan sehingga satu ketika saya tak mampu untuk berdepan dengan kehilangan. Saya tak mampu perform dalam tugas dan tanggungjawab. Nasib baik saya masih dikelilingi oleh ramai orang yang boleh membangunkan saya dari terus kehilangan diri sendiri.

Sebenarnya dalam hidup, kita akan terus kehilangan. Jagalah diri dan berikan masa secukupnya agar kita tidak terus hilang dari landasan hidup kita.

Sehingga kini saya masih merasa kehilangan seorang sahabat baik yang pernah menjadi tempat saya meluahkan kesedihan. Seorang sahabat yang cukup rapat sehinggakan beliau mampu mengubah saya menjadi tabah untuk menghadapi kehilangan-kehilangan yang bakal mendatang. Seorang sahabat yang tahu jalan hidup saya...
Saya terhutang nyawa dan saya tak mampu membalasnya. Sehingga saat ini hanya airmata yang mampu mengiringi doa saya agar beliau akan sentiasa bahagia dan tenang.

No comments: