Monday, August 16, 2010

Tanyalah Ustaz 2010 /Episod 224

Tanyalah Ustaz 2010 /Episod 224

amat berguna sekali untuk kita jadikan panduan pemakanan kita...

Saturday, July 3, 2010

Thursday, July 1, 2010

Friday, June 25, 2010

30 minit Mee Bandung HPA dah sedia dimakan





CARA HIDANGAN:-

BAHAN-BAHAN

Pes Mee Bandung HPA

1 Keping Tauhu Goreng

Sayur Sawi

Udang

5 Biji Telur Ayam

1.2 Liter Air

1 Mee Kuning Radix

CARA MEMASAK

Didihkan 1.2 Liter Air

Masukkan Pes Mee Bandung HPA

Biarkan Mendidih Selama 5 Minit

Masukkan Tauhu dan Udang

Selepas itu Masukkan Telur

Sebiji-sebiji Sehingga Masak

Masukkan Mee Kuning dan

Sayur Sawi Hijau

Biarkan 2-3 minit

Sedia Untuk Dihidang


CARA PENYEDIAAN MEE KUNING RADIX

Masak air hingga mendidih

Masukkan Mee Kuning Radix selama 3 minit

Toskan dan sedia dimakan


sangat mudah disediakan dan sangat sesuai untuk dibawa kemana-mana.berkhemah,BBQ, family day,picnic, jamuan dan sebagainya.apa yang anda perlukan hanyalah air panas sahaja...


Kos Hidangan:-


MEE KUNING RADIX RM 4.00
PES MEE BANDUNG HPA RM 7.00

Tuesday, June 22, 2010

Kursus Pra Herbalis


-ASAS AKUPUNKTUR+ASAS IRIDOLOGI+ASAS PEMBETULAN TULANG BELAKANG.RM50 termasuk SIJIL,BAHAN KURSUS DAN MAKAN.

Wednesday, June 2, 2010

La...TESCO disaman lagi!!!!

Jual ayam tak halal, Tesco disaman RM1.6 juta
Mei 31, 10 5:41pm
Seorang peniaga dan empat anggota keluarganya hari ini memfailkan saman ganti rugi RM1.6 juta terhadap Tesco Stores (M) Sdn Bhd kerana didakwa cuai memastikan produk ayam segar yang siap diproses dan dilabelkan halal, benar-benar halal megikut agama Islam.

Saman itu difailkan oleh Raja Muzaffar Kamar Raja Busu, Lijah Awang Kechik, Raja Kamar Idris Raja Busu, Norhayati Abdullah dan Raja Teh Rahmah Raja Busu.

Writ saman itu difailkan oleh peguam Kamal Razali melalui firma guaman, Badruzzaman & Kamal, Peguambela & Peguamcara, Peguam Syariah di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi, di Pulau Pinang.

Dalam pernyataan tuntutannya, Raja Muzaffar Kamar yang mewakili empat plaintif lain dari Bayan Baru, memohon ganti rugi am RM1 juta, ganti rugi teladan RM500,000 dan ganti rugi teruk RM100,000.

Beliau turut menuntut surat permohonan maaf secara terbuka oleh defendan kepada semua plaintif kerana mengalami trauma dan maruah plaintif tercalar kerana menjual ayam haram.

Raja Muzaffar Kamar berkata beliau mengalami trauma dan berasa berdosa kerana memakan ayam yang haram bersama plaintif lain dan memberi makan produk ayam yang haram kepada pelanggan di restoran miliknya di Astaka Gelugor, di Pulau Pinang.

Katanya pada 12 Mac lalu, beliau membeli tiga ekor ayam yang siap disembelih dan dipek dengan bungkusan berjenama HyFresh tertera logo halal dikeluarkan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Raja Muzaffar Kamar berkata beliau memasak ayam itu dan sebahagiannya dimakan bersama keluarganya manakala bakinya dijual di premis perniagaannya.

Beliau berkata ketika membuang sisa ayam itu mereka mendapati kesan sembelihan pada leher ayam berkenaan mencurigakan kehalalannya di sisi Islam dan membuat laporan kepada Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP).

"Pada 16 Mac lepas, JHEAIPP kemudian membuat siasatan dan merampas ayam berjenama HyFresh di pasar raya itu kerana tidak disembelih mengikut kaedah ditetapkan Islam," katanya.

Katanya pada 31 Mac lalu, Jabatan Mufti Pulau Pinang mengeluarkan surat mengesahkan produk ayam berkenaan tidak disembelih mengikut ketetapan syariat Islam dan haram dimakan oleh orang Islam.

- Bernama

Saturday, April 3, 2010

Wow

Bila agaknya last sekali saya menulis? Rasa macam dah lama sgt..Baru seminggu saya kembali ke tanah semenanjung. Hampir sebulan saya berada di bumi bawah bayu. Talian internet yang seringkali terganggu membuatkan saya ke cyber cafe..huhuhu adakalanya sejam utk saya membuka dan membaca email. fb pun dah lama tk jenguk2. blog lg lah tk sempat update. Berada di Sabah kali ni saya rasa cukup mencabar. Dua musim berbeza kami hadapi. Musim yang teramat panas sehingga byk belukar dan hutan terbakar. Tak kira siang malam api dan asap sentiasa menyala di sepanjang perjalanan ke Beaufort. Kalau dulu arwah nenek di Australia selalu bercerita pasal kebakaran hutan dan belukar di sana cuma masa tu saya tk dapat nk gambarkan. Kali ni baru saya nampak sendiri dengan mata kepala bagaimana cepatnya api merebak. Pernah satu tgh hari,kami sdg mengisi minyak kereta di Petronas menghala ke Tanjung Aru, bomba bertungkus lumus memadamkan api yang membakar belukar bersebelahan dengan tangki minyak. Hmmm... lintang pukang kami isi minyak dan teruskan perjalanan. Almaklumlah bila station minyak terbakar, bukan setakat terbakar malahan letupan boleh berlaku.
Program demi program kami isi setiap hari dan yang terakhir dengan program gen2 KK bersama PJM Khalid Iskri dan PJS Azizan berakhir dengan begitu berjaya sekali.
Alhamdulillah kali ini perjalanan saya ke Sabah membuatkan saya berfikir saya tidak perlu hidup dalam masa lalu. Hidup perlu diteruskan dan hidup lah untuk membina masa depan. Selamat datang orang baru dalam hidup saya semoga semuanya memberikan satu semangat bahawa hidup dengan masa lampau hanya membuatkan kita hilang punca. Kepada semua, teruskan menggempur!!!!

Monday, February 15, 2010

TAHNIAH KEPADA SDR ALI PATRA DAN ROSNAH KASSIM


Alhamdulillah syukur..bertambah lagi anak buah saya yang selamat dilahirkan pada 14 Feb 2010 (pandai budget ni bila nk keluar- tanda kasih dan cinta Rosnah kepada Ali). Anak radix ini dilahirkan dengan berat 3.95kg...

RFC MELAKA MULA BEROPERASI HARI INI




Alhamdulillah pagi ini sempat ajak mak bersarapan di RFC MYDIN MALL,MITC MELAKA bersama anak-anak. Kepada semua pengedar HPA sekitar Lembah Klang jangan lepaskan peluang- datanglah beramai-ramai ke RFC Melaka.

Sunday, February 14, 2010

KHASIAT UMUM KOPI RADIX

žTONGKAT ALI - Kalsium, hormon
žMATA PELANDUK - Turunkan darah tinggi, - Gout
žTEBU GAJAH - Kencing Manis
- Kurangkan kafein
žMENGKUDU HUTAN - Pelawasan
žTEJA LAWANG - Tolak Angin
žHALBAN HITAM - Meningkatkan Imuniti
žLARAK HUTAN - Jaga Jantung,
- Banyakkan susu Ibu

TAHNIAH DIUCAPKAN KEPADA KELUARGA EN RASABAR





Tahniah dan selamat datang menjadi keluarga HPA Sahabat Network. Saya merasa sangat kagum dengan support yang diterima daripada seluruh keluarga En Rasabar yang turut menyertai PBC kali ini. Kepada Nadiah Rasabar,Fadzilah Rasabar, Illiana Rasabar, Khairul Haqimin Rasabar, Siti Maisarah dan Hasnah Abd Rahman - terima kasih yang tak terhingga buat anda semua.


Wednesday, February 10, 2010

Friday, January 22, 2010

Khas Buat Cikgu Tuah dan Ella..


Perbincangan kita pada PBC Uniten yang lepas tergantung setakat itu sahaja tapi kalau diambil dari gerak kerja Cikgu, saya pasti tinggal begitu sedikit sahaja lagi. Ella dan Cikgu, letak sasaran Makasar ye..Saya yakin yang amat sangat Makasar tu Cikgu boleh kejar sampai dapat.Insya Allah sama2 kita berdoa semoga segalanya dipermudahkan Allah!Ameen...

Bawa Partner dari Sabah Ke HPA City, Sg Petani

Di kaunter pendaftaran El-Zahraa Hotel (hotel HPA)
Melihat hiasan coklat yang dibuat di Radix Bakery

Rambang mata nak pilih yang mana..semua sedap!

Pokok kurma pun ada di hadapan El-Zahraa Hotel

Kali ini saya berpeluang membawa bersama anak-anak ke HPA City Sg Petani...

Saturday, January 16, 2010

2010

Aduh!!! lamanya saya tak menulis..terlalu sibuk.Banyak yang perlu dikejar. Janji saya mengabdikan pengalaman saya menguruskan jenazah saudara baru yang ditentang oleh anak-anak arwah yang masih beragama asal juga tidak berkesempatan. Mohon ampun dan maaf.
2010- sedar tak sedar kita dah 2 minggu berada di tahun 2010.Cepat masa berlalu. Banyak yang perlu dikejar. Kadang kala saya rasa terlalu lelah, dengan anak-anak, tugas dan keluarga.
Insya Allah 2010 saya mensasarkan untuk lebih fokus bersama HPA.