Monday, January 26, 2009

Chemotherapy in HPA

Not many people know that I had cancer about 12 years ago. It was all started when I was 19, a student and I had postponed my diploma examination just to keep my chemotherapy cycle as scheduled. But after a year of chemo, the womb cancer spreaded to my lung. Everything wasn’t a good result not only for me but to the doctors too. If cancerous cells spreaded to lung, it would take only a short time to brain cancer. I had gone through many tests- CT Scans, X-Rays and Blood Tests. These experiences made me felt sick and worst. So my chemo cycles took nearly about 2 years. When the cancer spreaded, I couldn’t take it anymore. I don’t believe in allopathy anymore...
Alhamdulillah I met Kak Bib, the one that urged me to meet Tn Hj Ismail b Hj Ahmad, CEO of HPA Industries Sdn Bhd during the opening of HPA Gombak. He sent through post to me the FISALIN-B AND SHARK CARTILAGE. Right after a month, I went for a blood test. Just imagined- from hundred thousands βhcg, I had my normal 2. Just only a month.
Usually a normal person will survive about 3 years after chemo cycle and face another type of cancer then. I might be one of them but luckily I am free from cancer for the past 12 years. I was cured totally by HPA medication.

Sunday, January 25, 2009

Something About BABI

video

Luckily i came to PBC Ampang this morning right after fixing my car. This is what i've got..I supposed everybody should watch this. Ouch!!!Eeeiiiiiii and geli... Everything about babi (pig) is in his hand- Dr Nurul Hisyam, used to work with Gold Coin Company as he was very dedicated to his job, he got a car, a bungalow and everything provided for him.

Please watch this video....

Friday, January 23, 2009

Kuliah Perubatan Jawi in KLIH














Alhamdulillah and thank you to all supports given by Komiti Rawang, Komiti Gombak, Komiti Ampang, Komiti Kelang, Komiti Kajang and Komiti Nilai together with all HPA members as we have collected about 6 thousand Ringgit Malaysia for Tabung Kemanusian Palestine that was handed over to Tn Hj Ismail b Hj Ahmad last night.
InsyaAllah, HPA will survive for MUSLIM DIGNITY as support given to HPA, will be gained to create a new empire of MUSLIM ECONOMY STRENGTH.

CEO to HPA Ampang

Alhamdulillah..at last our CEO of HPA Industries Sdn Bhd, Tn Hj Ismail b Hj Ahmad came to HPA Ampang for the 1st time together with Himpunan Herbalis organized by Unit Perubatan Jawi, KPA. About 50 herbalis all over Selangor, Melaka, Negeri Sembilan and Johor assembled for the alumni.












Congratulations to Unit Perubatan Jawi, KPA. Hopping for more activities will be held in HPA Ampang involving Tn Hj Ismail b Hj Ahmad soon. InsyaAllah


Saturday, January 17, 2009

Surat Dari Gaza

Dentuman bom setiap saat
January 14, 2009
Adham Khalil, Kem Pelarian Jabalya, Gaza13 Januari 2009

Keadaan di sini sangat mengerikan. Hari ini paling teruk. Gerombolan kapal terbang F-16 berterbangan di udara dan fosforus putih bertaburan dari langit.

Saya tidak dapat tidur malam tadi. Bunyi tembakan di utara dan timur membuatkan kami semua terjaga.

Biasanya rumah kami tidak ada bekalan elektrik. Jadi bila kami mendapat bekalan tenaga elektrik untuk satu atau dua jam, semua ahli keluarga akan sibuk. Kami mencaj talipon mobil, mengepam air, membakar roti. Tetapi saya melihat terlalu banyak kejadian yang menyayatkan di television, hingga saya rasa adalah lebih baik jika hidup tanpa bekalan elektrik.

Sehingga kini, keluarga saya baik sahaja tetapi saya terasa malu untuk bercerita tentang keluarga saya. Sesiapa saja di Gaza adalah keluarga saya. Kami sengsara bersama, dilanyak dan dilupakan bersama, dan kami kini hampir mati.

Keadaan sangat merbahaya di sini dan di mana saja di Gaza. Menjelang pukul 5 petang, jalan-jalan akan kosong. Tidak ada seorang pun keluar dari rumah. Tapi walaupun di dalam rumah, kami tidak selamat. Saya sumpah, kadang-kadang saya boleh hidu kematian di sekeliling kami.

Ini bukanlah peperangan antara Hamas dan Israel. Saya adalah seorang saksi di Gaza dan jika anda fikir Gaza adalah sebuah negeri dan Hamas adalah pasukan askar yang besar dan kuat, semua itu adalah penipuan. Hamas tidak ada kereta kebal, kapal terbang perang, mahupun kapal perang. Mereka hanya ada roket buatan sendiri, senjata yang sederhana. Mereka tidak dapat berbuat apa dengan kebesaran dan kekuatan tentera Israel.

Kami hidup di bawah kepungan sepenuhnya, dengan pembunuhan setiap hari dan rumah dimusnahkan. Hamas dan faksi-faksi Palestin yang lain cuba mempertahankan Palestin daripada pembunuhan beramai-ramai yang berterusan, penaklukan dan serangan udara. Penaklukan Israel dan tidakan-tindakan di Gaza adalah berbentuk teroris, sebagaimana tindakan dan polisi mereka sejak kempen penghapusan etnik pada tahun 1948.

Saya kira apa yang berlaku kali ini adalah bencana yang paling teruk pernah saya lihat.Saya tidak ada sebarang senapang atau senjata. Saya hanya berjuang dengan menceritakan kebenaran. Ramai yang bertanya cara untuk menghantar wang dan makanan. Tapi apa yang kami perlukan adalah kebebasan dan berakirnya tembakan.

Jangan hanya duduk diam terhadap jenayah pembunuhan Israel dan Holocaust terhadap rakyat Palestin. Desakan untuk menghentikan kepungan ini mestilah lebih hebat daripada hujanan bom yang jatuh di atas kami.

Adham Khalil seorang penduduk kem pelarian Jabalya. Dia merupakan pemimpin pemuda di Perpustakaan Kanak-kanak Al Assria. Blog beliau, Free Free Palestine, boleh dicapai di
http://nagyelali. blogspot. com.

Saturday, January 10, 2009

Pengalaman Tonsil Saya


Saya selalu tanye, tonsil tu sakit nyer mcm mana? Seumur hidup saya, selama 33 thn, tk pernah lagi merasa tonsil.Entah macam mana semalam saya dah mula rasa kelainan pada tekak saya. Tak terasa macam sakit tekak. Cuma macam tercekik sesuatu. Saya fikirkan mungkin saya tak ambik Herba Tuju Angin setelah putus stok beberapa minggu..
Kebetulan program saya bersama downline semalam sehingga pukul 2 pagi. Sampai di rumah sakit pada leher semakin teruk. Toleh pun sakit..
Bangun pagi-pagi bertambah sakit. Nak telan airliur pun seksa sangat..demam plak tue.
Hmm..sekarang baru saya tau mcm mana tonsil tu..
Saya sms pada Ftn. Ftn sarankan saya ambil 5 bj Roselle dan kordial pegaga yang saya perlu ambil seperti ubat batuk.
Apabila disarankan Roselle sy terkedu. Pengalaman sy, baru makan 1bj Roselle pun sy dh demam panas. Menurut Tn Hj, mungkin akibat toksid yang terlalu tinggi..
Mana tk bertoksid- 2 tahun chemotherapy..
Bila kena 5bj Roselle saya terlalu mengantuk. Tkpelah,org demam mmg kena tido.. he3.
Terjaga dari tido, skt tekak saya hilang.. bole telan airliur dah. so Alhmdlh..
Inilah pengalaman saya dengan tonsil.

Kalaulah..

Bukan sekadar doa [ tanpa menafikan kepentingan doa sebagai senjata mukmin ] , bukan sekadar demo [ tanpa menafikan pentingnya ummat menyatakan sikap dan menunjukkan perasaan ammarah mereka terhadap kekejaman Yahudi ] , bukan sekadar derma [ tanpa menafikan keperluan wang ringgit untuk membiayai perubatan dan keperluan makanan mereka yang terkepong di Gaza ] , bukan sekadar boikot [ tanpa menafikan kewajaran memboikot product Yahudi dan sekutunya Amerika agar lumpuh ekonomi mereka ] tetapi ...... lebih daripada itu mesti difikirkan agar tindakan kita memberi kesan besar yang mampu mendorong pengunduran Israel Alaihim Laknatullah .

Pun begitu , kalaulah seluruh ummat Islam benar - benar bersatu memusatkan doa mereka penuh khusyu' kepada Allah swt , keluar berhimpun dalam jumlah yang mampu menyentuh angka 5 - 10 juta [ di Malaysia sahaja ] , menyalurkan sumbangan wang ringgit kepada agensi yang dipercayai amanah pengurusannya pada kadar mencecah lebih 50 billion ringgit [ di Malaysia sahaja ] , tegas memboikot sehingga menyebabkan lebih dari 50 % kilang , pasaraya dan kedai yang memasar dan menjual product Yahudi dan Amerika bungkus dan gulung tikar , saya percaya ia sudah cukup berjaya dan mampu memberi tekanan kepada Yahudi .

Namun segalanya terhenti di atas kalimah Kalaulah .... dan sungguh malang 1001 kali malang , dalam terhadnya keupayaan kita untuk membantu masih ada lagi yang bersikap acuh tidak acuh dalam perkara yang sememangnya mereka boleh lakukan .

KALAULAH 1 JUTA PENDUDUK ISLAM MALAYSIA MEMBERI SUPPORT KEPADA HPA DENGAN HANYA 50NM, TIDAK MUSTAHIL DENGAN INCOME LEBIH KURANG 100JUTA SEBULAN KITA MAMPU GOYAHKAN EKONOMI ORANG-ORANG KAFIR..
HPA SATU PERJUANGAN !

Boikot !!!

Tahukah anda bahawa selama ini kita hanya mampu melihat;- mampu tengok je apabila bangsa kufra mencincang lumat umat Islam Palestine. Adakah kita tak mampu memberikan bantuan atau kita sekadar pejamkan mata dan hati?

Respon yang saya terima daripada rakan-rakan yang menyertai demonstrasi di hadapan kedutaan US Jumaat lepas amat mengecewakan saya. Selesai berdemo, mereka yang dalam perjalanan ke stesen LRT diejek oleh 3 orang pemuda Melayu. Sekali lagi Melayu.. anak sapa lah yang bodoh dan langsung takde hati perut. Silap terserempak..
Kalau terserempak dengan saya, mau saja 3 mamat bodoh ni saya hantar ke Gaza untuk jadi pengutip jenazah mangsa-mangsa keganasan Yahudi.. Nauzubillah..janganlah anak-anak saya jadi sebahagian daripada mereka..

Kenalkan kepada anak-anak kita apa itu Islam dan apa itu Jahiliyyah. Fahamkan mereka siapa Yahudi dan Nasrani dan mengapa mereka dikutuk Allah. Ajarlah anak-anak mencintai kebenaran, keadilan dan memusuhi kezaliman. Agar dengan jiwa tulen seorang putera Muslim dan puteri Muslimah, Yahudi tulen akan dikalahkan oleh Muslim tulen.
“Dan jika kamu kembali, maka Kami pula akan kembali ..”

Laporan http://www.ifameric ansknew.org menjelaskan bahawa regim Zionis yang menjajah bumi Palestin menerima bantuan di antara 10 ke 15 juta US Dollar sehari daripada Amerika Syarikat. Jumlah ini mengatasi jumlah keseluruhan bantuan Amerika Syarikat kepada negara-negara Amerika Latin, Sub Sahara Afrika dan Carribean.
Kekuatan utama rejim Zionis di Palestin adalah sokongan Amerika Syarikat. Negara kuasa besar dunia itu berupaya memanipulasi kewangannya sendiri untuk memberikan sokongan dan bantuan kepada rejim Zionis hasil kombinasi beberapa pihak, khususnya media di Amerika Syarikat yang tidak melapor, melapor secara simplistik, atau memberikan laporan yang salah, untuk mengawal kefahaman penduduk Amerika Syarikat tentang isu Palestin.

Maka tindakan memboikot barangan yang menyumbang kepada kekuatan ini, tindakan menghentikan penggunakan matawang Dollar Amerika Syarikat adalah tindakan mencegah yang boleh memberikan kesan kepada hal ini, jika umat Islam dan seluruh warga manusia yang prihatin bersatu padu menjayakannya.

Rebutlah Peluang Ini



INSENTIF 2009 KINI BERMULA.

a)Insentif 2009 diteruskan sehingga bulan Mei 2009. Syarat penjualan syarikat mencapai RM15 juta.
b)Insentif baru bermula Jan 2009 hingga Mei 2009.
c)Konvek akan diadakan pada bulan Julai 2009.

KATAGORI HADIAH

A.HADIAH PASTI ( JAN – MEI 2009 ).

Belian syarat 200 NM atau terkumpul 1000 NM ….Diberikan hadiah pasti sekitar
RM 100 (e.g. pen berjenama) dan 20 cabutan bertuah.

Belian syarat 300 NM atau terkumpul 1500 NM…..Diberikan hadiah pasti sekitar
RM 300 (e.g. jam tangan) dan 15 cabutan bertuah ( hand phone ).

Belian syarat 500 NM atau terkumpul 2500 NM…. Diberikan hadiah pasti sekitar
RM 500 (e.g. camera) dan 5 cabutan bertuah ( Note Book ).


B.INSENTIF DARI PBC ( JAN – MEI 2009 ).

Terbuka kepada PB, PLX, PRX bermula pada bulan Jan 2009.

2. Berjaya membawa 6 peserta PBC ( sekali dengan melengkapkan 300NM ) selewatnya Mei 2009 pada Aras Pertama.

Hadiah Jaket HPA dan hadir PIC percuma.

Jika mencapai Pengarah Jati ( PJ ) selewatnya Mei 2009 akan mendapat tambahan Pen Berjenama.

Insentif ini akan di uruskan oleh Kelab pada Program Zon



C.TIGA KATAGORI INSENTIF KHAS ( OKT 2008 – MEI 2009 ).

Berlangsung dari Okt 2008 sehingga Mei 2009.
Penjualan syarikat mencecah RM 15 juta perbulan..( Jualan Malaysia Sahaja ) selewat-lewatnya pada Mei 2009.
Terbuka kepada pengedar HPA yang bergerak aktif bersama PBC.Syarikat berhak menolak tawaran ini kepada mereka yang tidak aktif didalam PBC.
Bagi mereka yang telah berpangkat PJE. PJI, PJM sebelum Mei 2009, hanya layak untuk insentif kategori pertama sahaja.
Bagi mereka yang berpangkat PJ ke bawah sebelum Mei 2009 tetapi mencapai PJE atau keatas daripada Jan 2009 hingga Mei 2009, maka layak untuk salah satu katagori (samaada katagori pertama atau katagori kedua).

BAGI KATAGORI PERTAMA

Adalah mereka yang mencapai pangkat PJE minima pada jualan bulan Mei 2009.
Membuat belian peribadi minima 200 NM dan jualan kumpulan pangkat PLX dengan 300 NM sebulan mulai Okt 2008 hingga Mei 2009 atau akumulatif 5000NM.
Pencapaian bonus RM 10,000 ke atas pada bulan Mei 2009.
Top 20 akan mendapat ganjaran mengerjakan ibadat haji suami isteri @ kereta @ RM 30,000 tunai.
Terlibat secara aktif menggerakkan PBC dan pengembangan jaringan.



BAGI KATAGORI KEDUA

Mereka yang membuat pembelian peribadi 200 NM dan jualan kumpulan pangkat PLX 300 NM sebulan mulai Okt 2008 hingga Mei 2009 atau akumulatif 5000 NM.
Pangkat di antara Pengedar Biasa ( PB ) hingga Pengarah Jati ( PJ ).
Top 50 dari Pengarah Jati hingga ke bawah akan berpeluang melawat Jakarta atau Bandung 4 Hari 3 Malam dan motosikal Modenas.
Terlibat secara aktif menggerakkan PBC dan pengembangan jaringan.



BAGI KATAGORI KETIGA ( INSENTIF UMRAH - PILIHAN ).

1. Semua pangkat dari Pengedar Biasa hingga Pengarah Jati Mahkota . Mencapai bonus
RM 5,000 ke RM 9,999 menjelang Mei 2009.

2. Jualan mencapai RM 15 juta menjelang Mei 2009. Maintain peribadi 300 NM setiap bulan mulai Okt 2008 hingga Mei 2009 atau kumulatif peribadi 6000 NM.

3. Terlibat secara aktif menggerakkan PBC dan pengembangan jaringan.

BAGI KATAGORI C

** SETIAP PENGEDAR HANYA LAYAK UNTUK MENERIMA SATU INSENTIF SAHAJA DAN BERGANTUNG KEPADA SYARAT DAN KELAYAKAN SEPERTI TERTERA DI ATAS **.

Tiket Konvek di jual pada harga yang di putuskan oleh syarikat dan cabutan hadiah menarik seperti berikut:

Barangan eletrik
Hadiah menarik dan branded 200 hadiah di buat pengumuman 4 kali dan di kupon mengandungi Nama, no ahli, no telefon dan cawangan terdekat.

“PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA "

Saturday, January 3, 2009

Gerak Kerja Menaja


Gerak Kerja Menghadiri Kelas Mingguan

2009 merupakan tahun permulaan bagi kita utk mengaplikasikan satu lagi gerakkerja MLM- menghadiri kelas mingguan. Perlu dijadikan satu kewajipan bagi setiap pengedar HPA yang ingin berjaya seumpama kita mewajibkan anak-anak menghadiri kelas tuisyen. Tahniah diucapkan kepada Zarina, Siti, Zaina dan Liza atas kesungguhan menghadiri kelas mingguan di Puchong.


Friday, January 2, 2009

La Tahzan-Don't Be Sad

Walaupun mlm menjelang new year saya berjanji untuk memadamkan segala pahit manis 2008, namun sehingga saat ini saya masih merasa kehilangan.. Mungkin betul kata-kata seorang sahabat yg pernah menjadi special di akhir 2008. Segalanya berlalu dan saya perlu kuat utk terus berjuang. JANGAN PANDANG BELAKANG..

Thursday, January 1, 2009

New Year?

Salam.
1.1.09 -hari ini saya terima byk respon rentetan kes ragut hari tu. Ramai yang sayang saya rupanyer..he3. Tapi cuba baca betul2, kereta belakang saya la.. bukannyer saya..

Apapun, kita semua perlu beringat..segalanyer bole di atasi dengan tindakan kita yg berhati2.
Thnx semua yang sayang saya...