Saturday, January 10, 2009

Pengalaman Tonsil Saya


Saya selalu tanye, tonsil tu sakit nyer mcm mana? Seumur hidup saya, selama 33 thn, tk pernah lagi merasa tonsil.Entah macam mana semalam saya dah mula rasa kelainan pada tekak saya. Tak terasa macam sakit tekak. Cuma macam tercekik sesuatu. Saya fikirkan mungkin saya tak ambik Herba Tuju Angin setelah putus stok beberapa minggu..
Kebetulan program saya bersama downline semalam sehingga pukul 2 pagi. Sampai di rumah sakit pada leher semakin teruk. Toleh pun sakit..
Bangun pagi-pagi bertambah sakit. Nak telan airliur pun seksa sangat..demam plak tue.
Hmm..sekarang baru saya tau mcm mana tonsil tu..
Saya sms pada Ftn. Ftn sarankan saya ambil 5 bj Roselle dan kordial pegaga yang saya perlu ambil seperti ubat batuk.
Apabila disarankan Roselle sy terkedu. Pengalaman sy, baru makan 1bj Roselle pun sy dh demam panas. Menurut Tn Hj, mungkin akibat toksid yang terlalu tinggi..
Mana tk bertoksid- 2 tahun chemotherapy..
Bila kena 5bj Roselle saya terlalu mengantuk. Tkpelah,org demam mmg kena tido.. he3.
Terjaga dari tido, skt tekak saya hilang.. bole telan airliur dah. so Alhmdlh..
Inilah pengalaman saya dengan tonsil.

No comments: