Friday, November 21, 2008

LaTahzan

Terbawa-bawa dengan apa yg terjadi. Namun segalanya sudah tersurat.. kalau sudsh tertulis itu bukan rezaki kita, jaga macam mana sekalipun ia tetap bukan rezeki kita.
Satu hari saya ke Wisma Kastam dengan harapan untuk servis line saya.Namun khabar yang saya terima membuatkan saya terpaksa berlari ke Perlis dengan harapan untuk menyelesaikannya secepat mungkin. Terkilan yang amat sangat dengan sikap 'membujur lalu melintang sapu..'
Kronologinya begini, saya buat promosi di Wisma Kastam. Keahlian saya sponsor 50%. Ramai yang jadi ahli dan saya letakkan di bawah satu figure yg saya rasa mampu untuk dijadikan leader. Memandangkan kesibukan yang teramat sangat dengan promosi, saya hanya mampu membekalkan katalog sahaja.
Namun tanggapan saya salah. Kesilapan ini byk mengajar saya. Dlm saya mengumpulkan keahlian utk figure td, menyusun jaringan utknya, figure ini telah ke cawangan utk membeli barang.
Terkilan sekali apabila ada leader yang mencucuk utk mengisi borang sekali lagi walaupun telah diberitahu bahawa figure ini menjadi ahli.Akhirnya segala keahlian yang saya susunkan untuk figure td trmasuk terus ke jaringan leader td..
Sepanjang kesedihan itu saya berdoa semoga apa yang terjadi ada hikmahnya..
Amin.

No comments: