Sunday, August 24, 2008

Makanan untuk Kecerdasan Minda

· Madu
Madu adalah makanan yang menjadi amalan di zaman Rasulullah saw. Madu merupakan makanan yang berkhasiat sehingga Al Quran mengiktiraf madu sebagai syifa’- penyembuh penyakit malah madu turut digelar Raja Ubat kerana kemujarabannya. Madu membantu meningkatkan ingatan dan kecerdasan mental seseorang yang juga berkesan merawat penyakit mental kerana mampu menghindari kepenatan pada otak yang melakukan banyak kerja.
· Susu segar
Terkenal dengan kalsium yang dibekalkan kepada tulang selain berguna untuk kesihatan otak,menguatkan ingatan dan memberikan tenaga fizikal dan mental. Susu mengandungi 3 elemen penting-air,keju dan lemak yang lengkap untuk pertumbuhan badan dan otak. Susu adalah penawar untuk menghindari dan menyelesaikan masalah lupa dan berkesan untuk memperbaiki penglihatan. Susu terbaik adalah susu kambing.
· Kismis
Kismis memberikan zat besi untuk pertambahan darah sebagai memastikan bekalan oksigen dapat disalurkan ke otak dengan mencukupi. Kismis dapat membantu masalah mengantuk, pelupa, lembap dan lemah dalam berfikir.

Sebab itulah HPA membekalkan ketiga-tiga produk ini sebagai supplement lengkap untuk minda bukan sahaja anak2 tapi orang dewasa juga wajib mengamalkan MADU, SUSU KAMBING SEGAR DAN KISMIS agar kita dapat mengatasi masalah sindrom Pra-Nyanyuk serta PELUPA.
So, jgn lupa mengamalkan ketiga-tiga produk ini..

No comments: