Thursday, August 13, 2009

H1N1 ke swine flu ?

banyak respon yang saya terima. apatah lagi peningkatan kadar kematian semakin tinggi yang turut meragut nyawa anak-anak kecil. so, apalah salahnya kalau kita mencegah terlebih dulu. ini tak, ramai yang masih ambik sikap acuh tk acuh. sedangkan kita tak pernah tahu macam mana cara serangan h1n1 ni.
pengalaman saya berdepan dengan byk kes yang terdedah dengan h1n1.seorang sahabat yang bertugas di hospital Melaka mmg tk tinggal kopi radix terpaksa bertugas menggantikan yg lain sedangkan petugas-petugas lain sudah mula menunjukkan tanda2 jangkitan. begitu juga seorang petugas makmal hospital Kuala Lumpur yang saya jumpa sewaktu membeli kopi radix di konvo MMU. 10 org petugas makmal telah dijangkiti h1n1. tinggal dia seorang yang masih bertahan.

daripada soal selidik ini saya amat meyakini bahawa pengamal kopi radix (kopi radix mampu meningkatkan imuniti) boleh bertahan walaupun berdepan dengan risiko jangkitan.

jadi, langkah pencegahan perlu dilakukan sekarang.
kepada yang belum djangkiti h1n1:- HANYA RM 42 SAHAJA

IMT RM 22
ROSELLE RM 20

manakala kita masih boleh membantu rakan-rakan yang telah dijangkiti dengan hanya RM 122 SAHAJA:-
IMT RM 22
SPIRULINA RM 30
TEH ROSELLE RM 20
EQ RM 50

apalah sangat dengan nilai kesakitan yang terpaksa mereka tanggung. perlu diingat,wad hospital dan doktor sudah mula dipenuhi pesakit dan ramai doktor dan petugas sudah mula mendapat jangkitan h1n1.

No comments: