Thursday, May 7, 2009

Seketika Di RCH

1hbMei 2009, saya ke utara. Memandangkan kali ini saya terpaksa memandu sendirian sebab adik yang ikut sama tk boleh memandu, perjalanan jadi hampir 12 jam. hahaha.. siap tidur sakan kat R&R sebab siangnya saya terlalu penat. Kami sampai lebih kurang pukul 8pg di Kangar. Siap sarapan, saya hantar adik ke PIC di Kompleks Wahida. Hmm..hampeh bila venue ditukar ke Sg Petani. Patah balik ke SP dan sampai lebih kurang pukul 11 pg. Ada yang merungut2 sebab tk diberitahu mengenai pertukaran tempat tapi bagi saya itu satu ujian. Iyelah nak cari ilmu. Bukan besar pun ujian tu sampai nak merungut2..
Sempat terserempak dengan Pengarah HPA ketika berada di Butik HPA. Kami berbual bertanya khabar. Hmm..tak sangka la Pengarah masih kenal saya..
Habis bershoping di Butik HPA, saya balik ke Perlis sbb ptg nanti ada program-Melawat Kawasan (berangan mcm YB lak).
Lunch, saya ambil peluang makan di Radix Chicken House yang berada di tengah-tengah bendang Kodiang. Persepsi awal saya rasa RCH tk seteruk RFC yang kena beratur panjang. Dugaan saya betul pada peringkat awal. Memang tak perlu beratur sewaktu saya sampai lebih kurang pukul 3. Makan dengan tenang dengan di kelilingi sawah padi. Kebetulan saya dijemput masuk ke pejabat setelah business partner saya sampai. Jadi kami berbincang di dalam pejabat.
Pukul 6.30 petang saya keluar untuk pulang berehat, terkejut yang teramat sangat. 2 barisan panjang beratur di kaunter.
Hmmm..siapa sangka RCH yg ada kt tgh bendang pun boleh dapat sambutan sehebat ini sedangkan ia bukan budaya seperti di KL.

No comments: